maandag 31 maart 2014

Steengrillen

Vanavond Oosters steengrillen.
Bij Elly en Hans van Manege "de Stoeterij".

Het kaasfondue was geen succes.
De kluwen kaasdraadjes die aan de stokjes bleven hangen vormden boven tafel een geel web.
Daarin zaten willekeurige stukjes brood verborgen waarvan de eigenaar onbekend.
Ik trof twee dagen later nog een gekleefd Ementhaler sliertje aan achter mijn oor.

Daarna hebben we het vetfondue geprobeerd.
Die avond eindigde in een laaiende ruzie over het eigendom van de stokjes.
Die van mij was rood en ik had daar net een gehaktballetjes op geprikt.
Uiteindelijk bleef een blauw stokje over in de pan met een zwart geblakerd blokje kabeljauw.
Dus iemand had mijn balletje gesnaaid.
Ik heb daarop zes balletjes op het blauwe stokje geprikt.
Maar tegen de tijd dat mijn stokje klaar was zat er alleen een bleek champiognetje op.
Uiteindelijk bleken er twee rode en twee blauwe stokjes te zijn, maar ja toen had Hans al een blauw oog en een bloedlip.

Zijn we de keer daarop gaan gourmetten.
Ouderwets boven een spiritusbrandertje.
En eigenlijk wist ik het wel. Nooit vuur in de pan blussen met water.
Ongelooflijk hoe snel zo'n tafelkleedje nog vlam vat.
De brandweer had met een half uurtje de boel volledig onder controle.
Deed Hans ook nog moeilijk over de stomerijrekening voor de vetvlekken op mijn hemd.

Maar vanavond steengrillen dus.
In het nieuwe huis van Elly en Hans.
Het oude bleek achteraf niet meer te redden.
Heb ik door de slager een paar lekkere paardenbief biefstukjes voor laten snijden.
En mijn vrouw heeft een paraplu plant gekocht voor bij de vensterbank.
Altijd weer gezellig, uit eten bij vrienden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten