dinsdag 1 april 2014

Gele vla

Even snel naar de supermarkt voor een pak gele vla.
Lekker gele vla want we hebben de eerste aardbeien daarbij.
Even achteraan in de kassa.
Het beurtbalkje voor en achter de boodschap.
- Negenennegentig cent mijnheer zegt de kassa jufrouw.
- Want het is route 99 week.
Nou bof ik even.
- Heeft u een bonuskaart.?
Die heb ik niet.
- Wilt u een bonuskaart.?
Nee mejufrouw,die hoef ik niet.
- Spaart u voor de korting op de dierentuin?.
Nee, nog niet.
- Wilt u sparen voor de korting op de dierentuin?
Nee, dank je wel. Ik wil mijn gele vla betalen.
- Wilt u zegeltjes voor de handoeken.
Nee.
- Wilt u dan sparen voor een dekbedset, keramische messenset of efteling kaartjes.
Nee, nee en eh nee.
- Alstublieft een wuppie en twee voetbalkaarten.
- Dat is dan 99 cent.
- Bonnetje erbij?.
Nee.
- Dag mijnheer.
Wacht even mejufrouw, ik gaf u een euro.
Ik krijg nog een eurocent van u.
- Doen we niet meer mijnheer, eurocenten.
Wat bedoelt u mejufrouw?
- We geven geen eurocenten, die munt gebruiken we niet meer.
Maar u zegt net tegen me dat het route 99 week is.
En de vla is 99 cent.
Maar ik krijg geen cent terug.
Dus eigenlijk is het route 100 week.
- Ja mijnheer.
Bij de uitgang staat een stoet kinderen te bedelen om de voetbalkaarten en wuppie.
En ik vergat de slagroom.
Die is in de aanbieding.
99 cent.
Even achteraan in de kassa.
Het beurtbalkje voor en achter de boodschap.

- Negenennegentig cent mijnheer zegt de kassa jufrouw.
- Want het is route 99 week.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten