donderdag 20 maart 2014

Dierendiploma

Mijn zoon doet de opleiding dierenverzorging. En ja dan moet er geoefend worden. Breken we even een pootje van de hond. Knippen een kattenstaart,. Splinteren een oog. Of scheuren wat spieren. 

Een litertje zoutwater infuus geoefend op de kat was onhandig. Het beest kwam klem te zitten in het kattenluik. en moesten we via een catheder leeg laten lopen.
Alles voor het behalen van het dierenverzorgdiploma.

Mijn kinderen kunnen het weten. Ze waren dankbaar studie materiaal voor de opleiding kinderverpleegkunde van mijn eega.
We haalden een kind bij de buren voor het oefenen van de sonde voeding, blindedarm operatie of knippen van amandelen. Er is tenslotte maar een beperkte hoeveelheid medische zaken die je op je eigen kinderen kunt uitoefenen. Gelukkig wonen we dicht bij een bassischool.

Mijn opleiding bloemsierkunst leide enkel tot wat plaatselijk kale plekken in het stadsplantsoen. De opleiding tot tandheelkundige was me door meerdere familieleden die onze opvattingen over voorbereiding voor exames kennen al eerder afgeraden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten