donderdag 27 maart 2014

Reparatie

De afwasmachine wordt niet meer warm. Aangekoekte resten blijven slechts nat doorlopen zitten op borden en glazen.
Het groen witte zeepblokje met rode all in one super streeploos ontkalker blijft naargeestig in het zeepbakje plakken.


Ik ruim het apparaat uit en stapel de nog natte vaat in de wasbak op.
Een laagje water met een drijvend championnetje blijft achter op de bodem van het apparaat.


Dan maar met de hand.
Een afgemeten theelepel dreft en de hete kraan doet het water schuimen.
Het lusje van de droogdoek zit natuurlijk op de laatste hoek.
Hoe moeilijk kan het zijn een droogdoek met vier lusjes op de markt te brengen.?


Mischien is het filter verstopt.
Ik verwijder het, en vis wat ondefinieerbare stukjes plastic en een sleutelhanger uit de afvoer.
Fiedel wat met de knoppen en prik bijna een oog uit met het bordenrek.
Hier moet een reparateur bijkomen.


Dat is zo'n vijftien jaar geleden dat ik die voor het laatst geraadpleegd heb.
Het ging toen om een kapotte video recorder. Die klonk als een koffiemolen bij het afspelen van een band.
Gerepareerd kreeg ik er een plastic zakje bij van de monteur met een barbieschoentje, broodkorsjes met restjes pindakaas en wat scrabble blokjes. De video had blijkbaar honger.

Het is de tijd dat mijn jongste zoon nog op een krukje moest klimmen om bij de tafel te komen.
Het geknakte cd laatje uit mijn computer gebruikt als opstapje hield zijn gewicht niet.
Een nieuwe speler kon ik er zelf in plaatsen.


Ik probeerde zowiezo zoveel mogelijk zelf te repareren.
Ik bouwde er een zekere immuniteit voor wisselstroom mee op. En een hechte band met de electra winkel.
Die schudde steeds het hoofd bij het handje overgebleven onderdelen, en bracht mijn spullen weer in oude staat terug.


Ik zal hem morgen eens bellen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten