maandag 3 maart 2014

Koffie Luwak

Ik maak me geen illusies. Een cappuccino op een zonnig terras in Rome gemaakt door een echte Barista valt door mij niet te evenaren.
Zo'n zilverkleurig metersbreed koffiezettend gevaarte waar die Italiaanse koffie mee gemaakt wordt, is met mijn salaris niet te bekostigen.

Nou schijnt de lekkerste koffie de "koffie Luwak" te zijn. Een door een Chivetkat uitgepoepte koffieboon, die gewassen en gebrand 160 euro per pond kost.
Als arm maar gelukkig gezinshoofd past dit natuurlijk niet binnen het budget. Maar met wat creativiteit en het mengen van koffiebonen door het dagelijks voedsel van onze huiskatten kom je een heel eind.
 

Even de uitwerpselen zeven en wassen. En na doorlopen een stief uurtje laten trekken op het klassieke warmhoudplaatje,

Het melkschuim maak ik met het zilverkleurig melkopschuimertje van de Hema. Een perfect werkend apparaatje dat in een enkele minuut melk tot wolken schuim opklopt.
Voor de creatievelingen onder ons, slim gegoten kun je de prachtigste figuren gieten met de opgeklopte melk.

Zet daarbij een parasolletje op in de tuin.

Een flinke bouwlamp gericht op het zitje en Pavarotti als muziekje op de achtergrond. En eigenlijk is Rome overbodig geworden. Wel jammer verder van die striemende regen in je gezicht. Maar het moet gezegd. een heerlijk kopje koffie in de ochtend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten