zondag 9 maart 2014

Lentekriebels

De hangmat staat weer in de tuin. Heerlijk uit de wind in de zon, tussen gele narcissen en maartse viooltjes.
De goudvissen zwemmen naar de oppervlakte van de vijver opzoek naar de eerste zonnestralen en mugggelarven.
Mijn voeten hangen buiten de hangmat te bungelen en ik wieg wat heen en weer.

Als we nu de tuintafel eens zouden verplaatsen begint mijn vrouw.
Bijvoorbeeld in het perkje aan de zijkant.
Dan zou dat bestraat moeten worden. Met van die leuke ijselsteentjes.
Moet het stukje gras gelijk wel een stukje groter.
Dan de border verplaatst naar links, met zo'n leuk buxushaagje ernaast.
De ligusterbol verplaatst. Of mischien toch leuker daar een nieuwe dakplataan te zetten.
Moet kaalgeworden wel alles daar opnieuw geplant.

Het keitjespad een half metertje om.
De droogmolen naar achteren.
Leuke regenton bij het schuurtje. Waarvan het dak trouwens opnieuw moet worden geteert.
Kun je gelijk de rand van de vijver vast zetten.
En even de hogedrukspuit op de groene tegels.
Moet trouwens nodig opgehoogd, al die borders.
De roos moet gesnoeid, en die klimop woekert ook.

Ik veins oordopjes uit mijn oren te halen.
Zei je iets.. schat.?

Niks lieverd... volgend weekend..
Lentekriebels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten