zondag 6 april 2014

Shaped




Meestal rond Januari besluit ik toch maar eens iets aan sport te gaan doen.
Natuurlijk, ik fiets dagelijks door weer en wind de zes kilometer naar mijn werk.
En daar aangekomen is het toch telkens zo'n vier a vijf meter lopen naar de koffiemachine.
S ‘middags bij de lunch is het frietkraam ook nog eens meer dan 500 meter lopen.
Dus de dagelijks voorgeschreven dertig minuten lichaamsbeweging haal ik met twee vingers in de neus.
En onderweg een broodje hamburger.

Maar toch, na het beklimmen van meer dan twintig treden heb ik een kwartiertje rust nodig voordat het hart weer in een normaal ritme klopt.
En mijn body fat gehalte neigt wellicht wat teveel naar body versus frituurvet.

Een fitnesscentrum heeft me nooit getrokken.
Het is niet aan mij besteed om met de auto vijftien kilometer door het stressvolle verkeer naar een sportcentrum te rijden.
En dan dezelfde afstand op een stilstaande fiets te trainen.
Al helemaal niet om in mijn paarse joggingpak tussen de afgetrainde lichamen te staan terwijl je bezig bent je bierbuik te verbergen.

Is ook helemaal niet nodig, want gelukkig zijn er de betrouwbare advertenties op facebook.
Tussen de reclames voor prepaid Kreditkarte, huwbare vrouwen die op zoek zijn naar een partner en first person shooters vind ik talloze sportieve afslankmiddelen.
Het stevig aangeprezen Lipo 6 wekt bij mij het meeste vertrouwen.
Lipo 6, een soort van liposuctie in een pillendoosje.
Op het label van de fles, adverteert men met urenlang crash vrije energie en focus en zin om actief te zijn.
Mooi, zo rond een uur of twee s ‘nachts verhaaltjes aan het schrijven wordt ik wat moe.
En in de ochtend ontwakend rond een uur of elf heb ik meestal nog geen zin om actief te zijn.
Maar hebben de pillen ook het gewenste effect?

Ik zoek verder en vind het middel x-plode.
Voor extra spierkracht energie, spiergroei en maximale pomps.
"Sloop de sportschool staat op de verpakking".

Ik geloof zowaar dat ik de ideale combinatie te pakken heb.
Afslank energie pillen voor het vet en spierkracht pillen voor de kracht en vorm.
Snel besteld en de bijsluiter gelezen. Lipo 6 voor de energie op het moment dat je futloos bent.
En x-plode traint met minimale inspanning de gebruikte spieren.

Na vier weken niet geslapen te hebben vanwege een overmaat aan energie die ik gebruik door langer achter het toetsenbord te zitten, gestopt met de pillen. Van het lang wakker zijn krijg ik vooral honger. En de frituur staat eigenlijk permanent te bakken.
Ik kan mijn vingers amper meer bewegen. Er hebben zich een soort van spierballen gevormd op mijn vingerkootjes.
En in het veel gebruikte zitvlak lopen kabels van spierbundels die met name van nut zijn bij het toiletbezoek.
(even niet vergeten morgen de loodgieter te bellen voor een nieuwe toiletpot)

De opgepompte handen en onderarmen zijn twee keer zo breed als de bovenarm en het onderlichaam boven de benen past nog net tussen de armleuningen van de stoel.
Heb me vandaag maar opgegeven bij sportschool Woerden.
Ze schijnen daar toestellen te hebben waar je je lichaamsdelen in vast maakt.
Een machine zorgt in tussentijd voor de noodzakelijke bewegingen.
Gegarandeerd fit en in shape. En intussen een uiltje knappen.
En na afloop een pilsje aan de bar met een broodje bal.
Waarom heeft niemand er aan gedacht dat op facebook te zetten.?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten