donderdag 20 februari 2014

Weekje thuis

Mijn vrouw afgeleverd op Schiphol vanwaaruit ze met een vriendin een weekje VenetiĆ« gaat vieren. 

Ik blijf achter met mijn 2 jongens, en een instructie lijstje met: "dingen te doen als je verveeld en liever een kwast in je handen hebt". 

Om 10 uur sta ik in de supermarkt om de week "dragelijk" te maken. 
Liters cola voor de kinderen verdwjnen in mijn winkelwagentje, en wat donkere biertjes voor de man des huizes.
Chips in alle soorten en maten en ander verantwoord en gezond voedsel voor de komende week.

Dus pizza voorzien van vitaminerijke champignons en salami.
Spareribs met een soort biologische tomatenmarinade, kipkluifjes, bokworsten, salami en appeltaart voor de schijf van vijf.

Een ruim assortiment speelfilms in de categorie "skieten, tieten en polisie" is de afgelopen weken reeds verzameld, om met mijn zoons de lange avonden door te komen.

Instructies hoe de wasmachine werkt (achtergelaten op een zorgzaam briefje) worden strikt genegeerd. Alleen maar inefficient en onhandig om gekleurd en wit apart te houden.
Geen wonder dat het huishouden als zo'n opgave wordt gezien.

Multitaskend de frituur aan zetten de kip in de oven shuiven en de afwasmachine en droger op volle snelheid.

"Jongens onder dat zwart zit echt heel lekkere kip, gewoon een beetje afschrapen".

"Zeg pap.. hoort er schuim te komen uit die wasmachine."


De mouwen van mijn wollen trui stoppen bij de elleboog.
En deze week even met roze sokken naar mijn werk.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten