vrijdag 21 februari 2014

Fietssleutel

Fietssleutel kwijt.
De fiets wachtend op bevrijding in de garage.
Alle broekzakken uitgeplozen.
Kussens van de banken gehaald en onder en achter alle meubelstukken gekeken.
Kasten en lades uitgeplozen.

Geen sleutel te vinden.

Maar wacht.
Vanochtend gedouched.
Jawel, maar ook citroentjesfris niets in de badkamer gevonden.

En dan... een brainwave, want ik was toch afgelopen vrijdag met de auto naar mijn werk gegaan?.
Heb hem natuurlijk daar op mijn bureau laten liggen.

Maar de collega's herinnerden mij eraan dat ik vrijdag met de auto gekomen was.... omdat mijn fietssleutel kwijt was. 


De auto dan ook maar gelijk doorzocht.
En de ijskast, want daar heb ik ooit een glazen pot suiker en een gieter in gezet.

Zo doe ik in gedachten wel meer vreemds.
Maar nee, geen sleutel.
Kwam wel wat heerlijke hamplakken tegen. Om het zoeken wat te veraangenamen die maar gelijk soldaat gemaakt. 

Afijn... 2 dagen speuren gaan voorbij voordat ik dan toch maar vonkende de slijptol op het slot zet. Viel nog niet mee want prima gehard staal.
Maar na een stief kwartiertje hameren en slijpen viel het slot ter aarde.
Vies geworden van al dat vonkend geweld maar even snel een andere broek aangetrokken. 

Vers van de waslijn.

Met in de rechter achterzak een blinkend schoongewassen fietssleutel...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten