maandag 25 augustus 2014

Zwembroek

- Lieverd.. een speedo kan echt niet meer.
- Die is echt alleen nog voor bejaarden en verlopen volkszangers.
- We worden het land uitgezet straks.
- En dan...! kanarie geel?
- What where you thinking.


Hij staat anders echt heel strak hoor.
En jij vond toch dat mijn achterste hier zo goed in uitkwam.


- Dertig jaar geleden ja.
- En evenzoveel kilo's geleden vrees ik.
- Kom we gaan ff shoppen. Kijken voor iets minder "strak".
- Iets gemaakt in dit millennium.

- Hier hoe vind je die?.


Volgens mij geeft deze licht in het donker.
Wel makkelijk te vinden in de kast straks.


- Dat is in tegenwoordig... fluor oranje.


Handig om een boekje bij te lezen.
Maar hoe is dit anders dan kanarie geel?

- Misschien een beetje te hip inderdaad.
- Hoe vind je deze?.

Is dat niet dat ding dat Borat in die film aanhad?
Badpak met slingerend klokkenspel in een netje?


- Nee, die was groen. Deze is blauw.
- Maar inderdaad, deze bied weinig meer te raden.
- Ach wacht. Kijk eens dit is hem.

Groen.?

- Ja, en een echte Björn Borg. 


Van die tennisser?


- Ja die brede blonde goed gebouwde Zweed van vroeger.
- Geweldige sportman, en nog steeds een stuk.


Doe die dan maar.
We hebben zo'n beetje dezelfde bouw. Björn en ik.
Zien ze me waarschijnlijk straks voor hem aan in Portugal.
En wordt ik weer eens aan het zwembad niet met rust gelaten.

- Geen zorg ze hebben daar vier zwembaden.
- Mochten we wat afstand tussen de ligstoelen willen hebben.
- En jij stiekem toch je speedo meeneemt.

(nog 2 nachtjes)

1 opmerking: