zaterdag 3 november 2018

Schiermonikoog

Mijn vrouw is dit weekend met een vriendin naar Schiermonnikoog.
De instructies waren kort.
Veel plezier, en wacht even met je vriendinnen te bellen tot ik weer thuis ben.


Ik overleg met mijn jongste zoon.
Patat, pizza of pasta.?
Het wordt pasta, met iets minder groente en veel kip.


S' avonds wordt er gebinged.
Seizoen 2 van Mr. Mercedes en daarna de net opgehaalde Equalizer II.
Met full dolby surround ervaring zodat je de kogels achter je hoort inslaan.
Om 4 uur s'nachts crasht de laatste auto en gaat het beeld op zwart.
Op tafel lege chips verpakkingen en spare rib-botten als getuige.


Om 7 uur die ochtend springt er een kat op mijn buik.
Luid miauwend.
Ik mompel wat en maai met mijn arm de kat van het bed, maar die lijkt aan een elastiekje te zitten.
Eerst nog zachtjes daarna opdringerig.
Om kwart over zeven strooi ik op blote voeten wat eten in de voederbakjes en open het kattenluik naar buiten.
Een hele mannendag nog voor me.
Ik sla het scheren over. Toch niemand om met mijn baardhaar te prikken die dag, en duik de garage in.
Scheurende gitaren op de achtergrond, Creedence en Mayer martelen hun snaren.
Trillende verfpotjes op de plank.
Ik schuur het poppenbed gebruik van twee generaties peuters vlak en breng een nieuwe verflaag aan.
Kan Cato straks haar nieuwe pop in te slapen leggen.
Eén van de eindeloos grote stapel cadeautjes die ligt te wachten op zomaar geef momenten.
Een kat probeert voorzichtigjes een pootje te zetten op de pasgelakte bed bodem.
Ik klap hard in mijn handen en hij schiet door het klappende kattenluik weg.
Weer een crisis bezworen.
En genoeg gedaan voor vandaag.


Ver in de middag komt een gapende zoon naar beneden.
Het haar in orkaanstorm model.
"Is er nog?" Wijzend naar de resten van een kaasbroodje op de aanrecht.
"Vers gehaald" antwoord ik.
Patat vanavond, en drie films met "skieten, tieten en poliesie".
Top zegt ie, en gooit een extra plak kaas tussen het broodje.
Dat wordt de-toxen vanaf maandag.
Maar goed dat het maar één weekend is.
Even nieuwe spareribs halen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten