zondag 25 november 2018

Black Friday

Afgelopen vrijdag was het "Black Friday".
In Amerika hebben traditioneel de meeste werknemers die dag vrij.
Het is de start voor de kerstinkopen en traditioneel voor winkels de gelegenheid te stunten met aanbiedingen.
Aanbiedingen die de bedoeling hebben zoveel mogelijk winkelend publiek te trekken om de omzet van dat jaar een boost te geven.
Ook de Nederlandse commercie probeert het Amerikaanse succes over te nemen.
En Kamerik blijft niet achter.
In een poging de omzet voor dit jaar een boost te geven besloot de plaatselijke supermarkt een zak witte bolletjes aan te bieden voor een euro.
Dat scheelde bijna een kwartje met de gangbare prijs.
De zakken met 10 witte kadetjes waren in een beperkte oplage aanwezig dus er werd in slaapzakken overnacht voor de ingang van de supermarkt.
De politie was ter plaatse om ongeregeldheden te voorkomen.
Die bleek nodig te zijn toen de verplicht bij de broodjes aan te schaffen verpakking een kwartje bleek te kosten.
Het is nog even wennen voor ondernemers in het dorp

Ik moest een nieuwe jas.
Eens kocht ik een gele.
Dik gewatteerd zodat alles lekker warm bleef.
Het fluoriderend geel viel op tussen alle andere fietsers en ik kwam steeds veilig op mijn werk.
Mijn vrouw had echter het idee over straat te lopen met een vette kanarie.
Dus mijn nieuwe jas kocht ik niet alleen.
Black Friday, twintig procent korting op alles stond er op de etalage ruit.
Een sportwinkel met allemaal gezonde dingen.
Overal foto's van mannen en vrouwen met buiken als wasbordjes.
En tv schermen met mooie mensen sportend in het zweet.
Ik voelde me er gelijk thuis.
Sportschoentjes van driehonderd euro.
En jassen van dezelfde prijs.
Ging toch mooi 20% van af zei mijn vrouw..
Ik zocht iets om mijn laaghangend wasbordje te bedekken.
Een zogenaamde grote jas.
Vijfentwintig jarig afgetrainde surfdude kwam helpen.
Ik was mijn vrouw even kwijt terwijl ze samen in de rekken doken.
Ondertussen keerde ik prijskaartjes voor iets passend bij mijn salaris.
Ze kwamen er samen uit en ik kreeg een jas aangereikt.
Toen een maatje groter, en nog een maatje groter.
Dat was hem.
Bewonderende blikken van de verkoper.
En mijn vrouw vond het ook wel wat.
Hij had alleen geen binnenzak.
Die had ik na aanschaf toch niet meer nodig want daar zit normaal mijn portemonnee.
Lekker warm en waterdicht zei mijn vrouw.
Dat treft, want ik zal een krantenwijk moeten.
Voor black Friday, Thursday en alle andere in de donkere kou te bezorgen kranten.
Moest nog een sjaal bij.
Maar die hadden ze niet in de sportwinkel.
En toen ik er over nadacht kon ik ook geen sporten bedenken waar een sjaal bij gedragen wordt.
Bij de c&a hadden ze wel een sjaal.
Vlak bij het black Friday jassen rek.
Jassen met een binnenzak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten