donderdag 11 juni 2015

Logeerkamer

Ons huis is een pakhuis geworden.
Ik ga 's ochtens door een smal paadje door de garage op zoek naar mijn fiets.
Links en rechts staan dozen, kastdelen, bureaupoten en matrassen.
Komende maandag verwachten ze de sleutel van hun nieuwe huis.
Maar als generale repetitie staan al een paar weken de spullen vast ingepakt.
Huisraad van allerlei kunnen die straks vanzelf bij elkaar gevoegd een uniek nieuwe stijl moeten gaan worden.
Een revolutie waar wij veel van verwachten en VT wonen een apart nummer aan zal wijden.
Met af en toe verstopt bij het afval wat haar niet bevalt, en op weg langs de vuilnisstort wat hij niet zag zitten.
We gaan dat met interesse volgen.

Wij zelf hadden onze prioriteiten bij aankoop van ons huis helder.
Slapen, eten, wonen, belangrijk maar we begonnen wel eerst aan de tuin voordat binnen de eerste verf op de muren zat.

Ik verwacht dat de tuin bij mijn zoon de eerste maanden geplaveid zal blijven.
Elf meter prachtig grijze stoeptegels waar nieuwe tuin huilend onder ligt te wachten om ontgonnen te worden.
Mijn handen jeuken.

Komende weken zal het klussen worden naar ik vrees.
De doe het zelf genen hebben bij de geboorte van mijn oudste zoon een generatie over geslagen heb ik moeten concluderen.
Ook van handenarbeid op de lagere school zijn geen voorwerpen achter gebleven.
Ge-kleide asbakken werden pas na uitgebreide duiding als zodanig herkend, en zelfs dan leek het niet echt op iets om sigaretten in uit te drukken.
Hij kan daar in tegen, ondanks dat ik ervan overtuigd ben zijn vader te zijn, uitstekend leren en rekenen.

Van de styling in hun nieuwe huis zullen we proberen ons afzijdig te houden.
Een paarse muur kan tenslotte altijd weer wit worden geschilderd, of rood of geel of toch maar paars.
Als ervaringsdeskundige weet ik hoe het werkt en dat zowel de Gamma als de Praxis 12000 verschillend kleuren verf kunnen mengen.
Daarbij staat zo'n verzameling verschillende stoelen en tafels met bij elkaar geraapte borden en glazen eigenlijk wel brocante.

Wij krijgen plots wel een hoop ruimte erbij.
We dachten van zijn oude kamer maar logeerkamer te maken.
Met misschien daarin wat speelgoed van zolder.
Wat lego, een driewielertje en duplo.
Een klein schommeltje aan het plafond. En blauwe of roze muren met wolkjes of olifanten.
En een ledikant of twee.
Je weet tenslotte nooit waar al dat samenwonen toe zal leiden.
En ach.... dan staat er vast maar wat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten