woensdag 19 november 2014

Letter

Ik heet Ivo vertelde die me.
En dus met sinterklaas krijg ik alleen de chocoladeletter i.
En zonder puntjes, want die hebben chocoladeletters niet.

Ik vertelde hem dat er moeders zijn die hun kinderen Xantipe noemen.
En heb je ooit wel een een chocoladeletter X gezien?
Die bestaan niet.

Hij knikt, dat is erger.

Ik vertel hem van mijn kinderen die ik met sinterklaas altijd Wasper, Wieke en Mim noem.
Rare namen, maar dat maakt niet zo veel uit.
Ze luisteren toch niet naar hun vader.
Maar ze hebben wel de grootste letter in hun schoen.
En daarbij nog plek genoeg.
Want ik laat ze in de laarzen van hun Opa lopen.
Die is een reus en heeft maatje 48.
De grootste die er zijn.
Onmogelijk om touwtje mee te springen maar er gaat zo s'avonds klaargezet al gauw een kilo pepernoten in.
En een banketstaaf, zuurstok en marsepeinen kikker.
Scheelt toch weer aardappels schillen voor het avondeten.
Is dat misschien ook een idee voor jou,.. Mivo?

Hij knikt.

Mijn vader heeft grote voeten.

En hij rent de speelplaats op.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten