dinsdag 20 mei 2014

Kip caravan



Ik heb het één keer geprobeerd.

Kamperen.

Eigenlijk was het niet echt kamperen werd mij verzekerd.

Zo'n Kip (zo werd het type caravan genoemd) was eigenlijk meer een luxe huis op wielen.

Het was voorzien van eigenlijk alle luxe die je thuis gewend was. Alleen wat kleiner.



Ik moest echt eens mee. Kamperen was het ultieme vakantiegevoel.

Het gezin dat mijn uitnodigde waren fervente kampeerders.

En al was het zo begin mei wat fris, en werd er in het noorden wat nachtvorst verwacht.

De camping lokte. En men had daar al jaren een topplekje gereserveerd.

Vlak bij de kantine en het openlucht zwembad. En maar 500 meter van het dichtstbijzijnde toilet.

Want ehm. Er zat wel een chemisch toiletje in de kip. Maar die was slechts afgescheiden door een gordijntje.

En eigenlijk was het tevens voorraadkast, slechts gescheiden door een handig inklapbaar deurtje waarachter de jam en kadettjes voor het ontbijt werden bewaard.

Slecht verteerd kon men de die dag gegeten bruine bonen achter het gordijntje horen kletteren en knetteren.

Ik prefereerde de dixie aan het einde van het veld.



Het regende twee weken lang. In de ochtend werd het bed ingeklapt en werd het bed tot bank ingeklapt waarbij een tafeltje werd opgevouwen.

Hieraan werd ontbeten.

Dan tot het middageten, ganzenborden, pim-pam-pet en monopoly op de vierkant houten bank in de onverwarmde caravan.

Als het even stopte met regenen, werden de tuinstoeltjes uitgeklapt voor koffie met de buurtjes.

Daar werd gezellig Hazes bij aangezet met een volume om voor de camping op te dansen.

Bij de buren werden dan mouwen en shirts omhooggetrokken om te kijken wie de mooiste tatoeage had.

De buurman won, hij kon de zeemeermin rond zijn navel laten dansen door een vetrol op zijn bierbuik te laten lillen.



Mocht je s ‘avonds een toilet willen bezoeken nam je een rolletje toiletpapier en een zaklamp mee.

Door de wirwar van struikeldraden scheerlijnen liep je dan langs de tenten naar de dixie toiletten.

Iedere caravan de je op de terugweg passeerde was een Kip caravan.
Ze waren erg populair.

Ik werd s'ochtends wakker tussen vier Spaans sprekende toeristen die me onder onverstaanbare verwensingen de kip uit gooiden vier caravans verwijderd van mijn bedoelde bestemming.



Thuis gekomen boekte ik een last minute weekje in een viersterren hotel in Malmö Zweden.

Badkamer en suite, zover mogelijk verwijderd van Andre Hazes en uitklapbare dingen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten