zondag 19 april 2020

Corona

k schrik van mijn eigen videobeeld.
Op twintig centimeter afstand zie ik een kin onder een kin, en zijn de putjes op mijn neus bergkraters.
Fantastisch scherp die lensjes op die telefoontjes tegenwoordig.
Maar slecht voor het ego.
Er dient gebeld met video.
Persoonlijk contact is tijdens de uitbraak van het virus ongewenst.
Maar ons kleinkind een week niet zien geen optie.
Dus wordt er in een klein schermpje naar elkaar gezwaaid.
En wijst een minivingertje naar Opa en Oma.
Het beeld wordt tijdelijk vervaagd door het likken van een hondentong op een telefoonscherm.
Da-aaaag tot gauw.

Werken gebeurt thuis.
De koffie is er vele, vele malen beter.
Ik mis alleen mijn tweede scherm.
Met headsets en webcams wordt nog wat persoonlijk contact gehouden.
"hoor je mij?"
"ik zie je wel, maar ik hoor niks"
En zie je plots dat die hippe collega een Swarovski verzameling heeft.
Met een schilderijtje van een huilend zigeunerinnetje op de achtergrond.
Het zijn bizarre tijden.

Ik verslik me onderweg in een gevulde koek van de bakker.
Iedereen steekt plots de straat over.
Terwijl ik hoestend mijn weg vervolg.
In de supermarkt heb ik alle ruimte.
Sinds vandaag is een winkelwagentje verplicht.

De volle omvang van de corona crisis komt binnen.
De paprika chips is uitverkocht.
Nu wordt het echt heel ernstig.

Er hangen bordjes bij de eieren met "één doosje per klant".
Heel het dorp heeft hoofdpijn want de paracetamol is uitverkocht.
Ibuprofen helpt blijkbaar niet want dat is er genoeg.
Ik reken af en wordt verzocht het geld eerst op de toonbank te leggen.
Waarna deze gepoetst wordt met ontsmettingsmiddel.
Het handvat van mijn winkelwagentje krijgt na het terugbrengen dezelfde behandeling.
Ik krijg de behoefte me ermee te douchen.
Maar helaas al het ontsmettingsmiddel is.uitverkocht.
Net als het toiletpapier.

Dat wordt nog een probleem.
We hebben thuis geen krant welke als vervanging zou kunnen dienen. En om nu te gaan schrapen met het AD op een tablet.
We besluiten een keukenrol in drieën te zagen.
Men wordt creatief in tijden van crisis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten