zaterdag 14 maart 2015

Spit

Nee, pap, druk druk.. geen tijd.
Studeren hè, tentamens, examens, proefwerken, dissertaties, verslagen, papers.
Moet ik ook nog één heel boek lezen. En een heel uur naar college deze week.
Je zou toch niet willen dat ik een onvoldoende haal?


Ook geschikt als verkoper van beleggingsverzekeringen en moerasland denk ik bij mezelf
En sta een uur later te spitten op de moestuin van mijn zoon.


Wollen vest om het bovenlichaam, snijdende wind langs het kalende hoofd en Racoon in de oren.
Helemaal happy.
Met de spitvork woel ik de laatste tien meter aarde om, en kijk over de lengte naar het eindresultaat.
Bonkige klei getemd tot rulle aarde.
Ik hark het geheel glad tot mijn rug vriendelijk vraagt te stoppen.
Een bejaarde medetuinder knikt goedkeurend. "Dah goa wel warke."
Ik knik vriendelijk terug, helemaal gelukkig als tuinders onder elkaar.


Is het gelukt? vraagt mijn zoon vanaf de televisiebank.
 

Helemaal klaar. zeg ik
Planten maar.


Deze week een verslag maken antwoord hij.
Zou jij?


Komt goed zeg ik, en check het weerbericht.
Lichte regen, beetje vroeg nog voor de eerste sla.
Maar een aardbei zou moeten kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten