Daar sta je dan.
Langs de A2 met een platte band.
Geen nood het handige Renaultje heeft een reservewiel.
Dat zit met een handig systeem onder de auto geklemd.
Onder de mat in de kofferbak zit een handige krik en wielsleutel.
Daaronder zit een hendeltje met een kabeltje en een moer.
Met dat hendeltje dien je het reservewiel los te koppelen.
Je draait eerst aan een moer tot een veer loskomt en trekt aan het handvat.
Of duwt aan een hendel.
Of trekt en duwt aan een hendel.
Of moet je die misschien losdraaien.
Of wellicht verschrikkelijk hard aan trekken.
Of duwen toch misschien.
Of op rammen met je handen en schoppen met je voet.
De moer moet hoe dan ook los.
En dat kabeltje zal ook wel ergens voor dienen.
Wellicht zit er onder de auto iets dat eerst los moet.
Maar nee dat lijkt er niet op.
Nog eens gewoon aan draaien wellicht.
En vriendelijk zwaaien ondertussen naar de toeterende automobilisten.
Even de instructies erbij.
Losdraaien en duwen aan het hendeltje.
Dat deed ik al, maar nog maar eens.
Geen beweging in te krijgen.
Toch trekken misschien.
Of een klein trapje tegen het hendeltje dat de kofferbak invliegt.
ANWB dan maar bellen.
Toets een 1 als u autopech hebt.
Toets een 2 als u hulp nodig heeft.
Een ANWB auto wordt geregeld.
En arriveert 20 minuten later.
Heeft u een reservewiel?
Jazeker onder de auto mijnheer.
Ah een Renautje, was ik laatst een half uur mee bezig.
Met dat reservewiel er onderuit te krijgen.
En hij ramt met een wielsleutel op het hendeltje zodat het wiel onmiddellijk loskomt.
Staat er niet in dat rammen met een wielsleutel op het hendeltje.
In de handleiding van Renault.
Zeven minuten later zit het wiel eronder.
Goede reis mijnheer.
We vertrekken.
Een wapperende handleiding op de vluchtstrook achterlatend.
Langs de A2 met een platte band.
Geen nood het handige Renaultje heeft een reservewiel.
Dat zit met een handig systeem onder de auto geklemd.
Onder de mat in de kofferbak zit een handige krik en wielsleutel.
Daaronder zit een hendeltje met een kabeltje en een moer.
Met dat hendeltje dien je het reservewiel los te koppelen.
Je draait eerst aan een moer tot een veer loskomt en trekt aan het handvat.
Of duwt aan een hendel.
Of trekt en duwt aan een hendel.
Of moet je die misschien losdraaien.
Of wellicht verschrikkelijk hard aan trekken.
Of duwen toch misschien.
Of op rammen met je handen en schoppen met je voet.
De moer moet hoe dan ook los.
En dat kabeltje zal ook wel ergens voor dienen.
Wellicht zit er onder de auto iets dat eerst los moet.
Maar nee dat lijkt er niet op.
Nog eens gewoon aan draaien wellicht.
En vriendelijk zwaaien ondertussen naar de toeterende automobilisten.
Even de instructies erbij.
Losdraaien en duwen aan het hendeltje.
Dat deed ik al, maar nog maar eens.
Geen beweging in te krijgen.
Toch trekken misschien.
Of een klein trapje tegen het hendeltje dat de kofferbak invliegt.
ANWB dan maar bellen.
Toets een 1 als u autopech hebt.
Toets een 2 als u hulp nodig heeft.
Een ANWB auto wordt geregeld.
En arriveert 20 minuten later.
Heeft u een reservewiel?
Jazeker onder de auto mijnheer.
Ah een Renautje, was ik laatst een half uur mee bezig.
Met dat reservewiel er onderuit te krijgen.
En hij ramt met een wielsleutel op het hendeltje zodat het wiel onmiddellijk loskomt.
Staat er niet in dat rammen met een wielsleutel op het hendeltje.
In de handleiding van Renault.
Zeven minuten later zit het wiel eronder.
Goede reis mijnheer.
We vertrekken.
Een wapperende handleiding op de vluchtstrook achterlatend.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten